5 dic 2011

Adiviñas

ADIVIÑAS
1.

Oro parece,

plata no es,

quien no lo adivine,

muy tonto es.

2.

Choco pasó por mi puerta,

late de mi corazón,

quien no lo adivine

es un tontorrón.


3.

Despois de moerme
auga fervendo botan en min,
a xente bébeme moito
cando non quere durmir.

4.

Cun velo de tul
e cun pedaciño de pan
formaremos unha flor.
Sabes ti decirme cal?

5.

Queres te?
Pois toma te!
Sabes ti que froito é?ç

6.

Saímos ao anoitecer
ímonos cando canta o galo
hai quen di que nos ve
cando lle pisan un pé.

7.

Fríos, muy frios estamos

y con nuestros sabores

a los niños animamos.


8.

¿Qué cousa cousiña é,

que para adiviñar é,

que na boca ten o pé?



9.

Un queixiño douradiño

de noite está sen gardar;

non hai rato neste mundo

que nel poida adentar.

10.

Polos montes brinca e canta,

polas raíces se levanta;

dá ledicia, danos vida,

parece, ás veces detida

como un cristal, pero anda.


11.

Redondiño, redondiño

como a roda do muiño:

ten follas, ten!

e non llas conta a ningén.

12.

Que cousiña son

se de novo teño barba

e de vello non?

13.

Onte ovo,

hoxe capuchiño

e mañá voarei

como un paxariño.

14.

No alto vive

e nel está,

no alto tece

a tecelá. (A araña)

15.

Unha vella titiritaña

que sobe e baixa pola montaña.

16.

Que animal é o que anda

cos pés na cabeza? (O piollo)

17.

Unha longa longarela,

anda por debaixo da terra

e non ten óso nin costela.


18.

Ten boca e non come,

ten pés e non anda,

ten cu e non caga.

19.

Ave teño de nome,

de lá o revestimento

o que non adiviña

non ten discorremento.

20.

Alta estou,

ladrón vexo vir

do meu carapucho

non podo fuxir.

_________________

Altos castelos

bois amarelos,

auga fermosa

e cadela rabiosa. (Castiñeiro, ourizos, castañas)

________________________

Pilonga chámanme,

dura e sen camisa,

no nadal cómenme

ata na misa.

________________________________________

Son branca e non son de papel,

son verde e non son limón,

son vermella e non son sangue,

son negra e non son carbón.


____________________

Ten pelexo coma a xente

e é moi boa para comer,

chega polo mes de Santos

e todo o ano o tés.


21.

Son redonda coma o mundo

,para morder toda me esgozan,

déixame só o pelexo

e todo o zume me sacan.

22.

No alto estou,

de ouro vestido, por unha regaña

perdín os meus fillos.

___________________________

Alto me vin,

no meu cascarín,

tirei unha risada

e todo perdín.

_________________

Alta estou,

capotiña teño,

vén o vento

e non o deteño.

_______________________

Alto vivo,

se me mira a xente

e río,

quedo sen dente.

_________________

Alto pimpín,

ruín cabaleiro,

pégalle a risada

e solta o diñeiro

________________

Alto estou,

color de ouro teño,

por unha risada

perdo o que conteño.

______________

No aire se cría

no aire se ten,

bota unha risada

e perde canto ten

____________________

Unha señora moi enseñorada,


deu unha risada,

e quedou sen nada.

_____________________________


23.

Arquiña pechada,

que ten que comer

e no mundo enteiro

non hai carpinteiro

que a poida facer.

__________________

Catro monxas nun convento,

onde non entra aire nin vento.

No hay comentarios:

Publicar un comentario